lifeofsofie.blogg.se

1a maj

Kategori: Allmänt

Alla rutinerade (tråkiga) folk stannade hemma på valborg och hade myskväll i soffan istället för att tömma flaskor.
Så hade vi igår, Moa jag och hampus. Men fördelen med det är ju att man orkar gå upp i tid och gå ut och maja. Det ska nämligen vi göra idag. Vi ska ta färjan ut i skärgården till asperö. Vi har nämligen sagt att vi någon gång måste åka ut till någon utav dom fina öarna där ute och vilken dag kan passa bättre än första maj=picknickarnas dag. Detta ska bli mysigt!
Jag har bestämt att vi i hyfsad tid ska gå upp och käka frukost, packa, göra oss ordning och sedan hoppa in på hemköp och köpa varsin sallad att ta med och sedan iväg med spårvagnen och färjan. En bra plan enligt mig.
 
Nu är det snart dax att väcka dom små liven men först tror jag att jag ska duka fram frukost.
Ha en underbar första maj gott folk och njut av det underbara vädret!!
Puss

Våran valborg

Kommentarer


Kommentera inlägget här: